Bananenpannenkoeken

Bananenpannenkoeken

Lekker en voedzaam

Bananenpannenkoeken zijn enorm populair. Een trend die een combinatie is van gezondheid- en dieettrends en social mediahypes. Bananenpannenkoeken zijn voedzaam, glutenvrij en in een handomdraai gemaakt. Mix 1 gepureerde banaan en 2 eieren en klaar is je beslag! Ontdek hier de lekkerste basisrecepten en variaties voor bananenpannenkoeken. Voor een verantwoord ontbijt of als stevig tussendoortje.

De basis van bananenpannenkoeken

De basis van snelle bananenpannenkoeken is eenvoudig: banaan en eieren. Deze combinatie is glutenvrij, voedzaam en zonder toegevoegde suiker. Wil je ze wat steviger? Maak dan banaan-havermoutpannenkoeken voor extra vezels en een langer verzadigd gevoel. Je kunt bananen ook toevoegen aan traditioneel pannenkoekenbeslag voor meer voedingswaarde. Kies goed rijpe bananen, pureer ze glad en meng ze met de natte ingrediënten. Bak de pannenkoeken op middelhoog vuur gaar om te voorkomen dat de buitenkant verbrand terwijl de binnenkant nog niet gaar is.

Heerlijke smaken en variaties

Maak bananenpannenkoeken interessanter met verschillende smaken en toevoegingen. Probeer een exotische bananenpannenkoek met kokos voor een tropische twist. Of voeg speculaaskruiden toe aan het beslag voor heerlijk winters comfort food. Bak vers fruit zoals blauwe bessen mee voor extra kleur en smaak. Plakjes banaan, aardbeien of stukjes appel geven smaak en wat beet aan de pannenkoeken. Voor extra voedingswaarde kun je noten of zaden toevoegen aan het beslag. Deze variaties maken je bananenpannenkoeken niet alleen lekkerder maar ook veelzijdiger!